tisdag 22 april 2014

Många frågetecken innan terassen tar form...

God fortsättning så här efter Påsk!
Hoppas att ni har njutit lika mkt som vi. En liten försmak av sommaren har iaf vi upplevt.

Men alltid när man är ledig så funderar men ju på nya projekt...och nästa är staket och få den stora träterassen mysig vid stugan...

Vill liksom ha olika delar eller rum på den. Vill att den ska kännas lite karg, med mycket sten, trä och så en massa växter. ska kännas att den är vid kusten och ska andas sommar. 
Gräs i alla former är ett måste.
 

 Är också lite sugen på att plantera direkt i trädäcken, men också att fälla ner en sandlåda.


 Pallkragar att odla grönsaker och kryddor i är också något som finns på min lista...har tänkt mig svarta i olika höjder bredvid varandra, kanske på hjul som här...mobilitet är ju alltid bra.

 singel gångar är jag alltid svag för. och så pergolan i bakgrunden.

 Staket ska vi ha, men nu är frågan färg? Svart eller impregnerat som förmodligen blir grått... Jag som har snöat in på svart...håller det som etta, men det andra är ju väldigt lättskött...
Vad tycker ni?


 Ooh vilken terass?
 Läckert med betong i trädgården, här väldigt rena former och buxbom som passar till. 


Detta är lite av den känslan jag vill komma åt...
Det slutar kanske med att jag ringer vår Duktiga trädgårdsexpert Petra för lite tips och  råd.

Ni som vill fynda vackra påsksaker till nästa påsk, 
vet jag att töserna nu har 50 % på all Påsk i butiken!

Nehe,  nu bär det av på en liten tjejsemester...
två mammor och två bebisar ska på roadtrip till Helsingborg några dagar!
Hoppas på mkt inspiration och härliga dagar!

Kram Lina

Inga kommentarer: