onsdag 1 januari 2014

Årets Färg!!

Hej alla läsare!!
Först och främst vill jag önska alla god fortsättning på det nya året.
 Som vanligt brukar jag börja året på min blogg med årets färg från Paontone Färginstitut.
I år har de valt ut en färg som de kallar Radiant Orchid "Lysande Orkide`". Typ lite rosalila.
Det är en glad färg och ger ett starkt intryck, den mörka nyansen är riktigt snygg i inredning. Här kommer lite smakprov på färgen.








Den här mörka nyansen är ju riktigt skön, passar i ett sovrum med mycket sammet. I like.

Det är ju inte självklart att denna färg slår inom inredning men oftast inom mode och då brukar det komma något år efter till  inredningen. Som tex förra årets färg  "Emerald".  Har i år valts ut av Färgföretagen som årets inredningsfärg och den känns för mig mer rätt, eller hur?

Ha en skön Kväll!


Stor Kram Petra

1 kommentar:

maria på inredningsvis sa...

SJUKT snygg färg:) vill passa på att önska dig och din fina blogg GOTT NYTT ÅR.

Om du vill se inredningsvis 2013 i bilder..kan du kolla in min blogg :)

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion