torsdag 25 juli 2013

Norrvikens Trädgårdar

Hej på er!!
Vilken sommar, sol sol och åter sol...Känns nästan som sommaren 94. I förra veckan var jag i  Båstad och hälsade på en gammal god vän.
Hon driver tillsammans med sin man  matstudion era 10:3 och det lilla mysiga cafét på Norrvikens trädgårdar mellan Torekov och Båstad.
Här kommer lite sköna trädgårdsbilder i från denna tripp.
På slottets baksida finns ett orangerie där kaféet håller till allt är hembakat och kaffet serveras i gamla kaffe kannor, absolut värt ett besök.

 Det var mycket formklippt av buxbom, jag gillar det. 

 Pargula som blev en trevlig passage. 

 Här växer tagetes i alla dess stolekar och färgnyanser... förr verkligen hatade jag den blomma men nu ser jag den med lite andra ögon och börjar faktiskt att gilla den.



 Här hade dom använt björk som odlingslådor, på rätt ställe så tror jag att det blir jätte fint.

Är ni i närheten av Båstad, ta er då tid och åk dit det är verkligen ett litet smultronställe.
 Kramar Petra och fortsatt trevlig sommar





Inga kommentarer: