onsdag 17 juli 2013

inspirationsbilder till ett nytt jobb

Hej på er!!
Idag är det lite mulet i Halmstad, så då passa det bra med att leta inspiration till ett nytt projekt/jobb som skall vara klart i början av augusti. Var det inte min första semester dag idag???
Det blir en ritning av hela trädgården, allt från växtval planering av uteplatser, pol, insynsskydd, gångar och att få ihop huset med trädgården och att få en skön känsla med stilrena och lite exklusiva detaljer..
Det blir mycket betong och varma bruna toner och även en del svart. Här är bilder som jag kommer ta idéer ifrån. Den här soffan  är som "gjuten" för det här jobbet.
 Den här prydnaden är gjort av gamla ventiler ifrån kranar, kors är inte min favorit men det går ju göra andra motiv av dessa små fina saker..
 Speglar är oxå något som jag kommer att använda mig av.












 Istället för trädäck, mjukt, varmt och mysigt runt.

Det här känns jättebra...Det var hen hel hög med sköna bilderNu gäller det bara att knyta ihop säcken.
Ha en skön semester!
Kram Petra

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej har själv sett en svart pergola som jag blev så sugen på att be min man bygga! Tror det var i sköna hem, osäker på vilket nr?
Kan du inte lägga ut bilder på speglar som du använder?!?! Är på jakt efter något att ha i badrummet.
Sara