måndag 1 april 2013

Exklusiv förhandsvisning av Nya Barbershop!!!

 
Gokväll Fina bloggläsare hoppas ni haft en fin fin påskhelg med massa god mat och ledighet med nära & kära...
 
 Själv har jag tillbringat all tid på nya Barbershop som har premiär här imorgon kl 10.00
Och jag har fått äran att här redan ikväll exklusivt visa er bloggläsare en förhandstitt på vad det är jag skapat de senaste månaderna tillsammans med mängder av goa hantverkare
 
 
 
Entren och väntdelen är en härlig färgchock i alla dess rosa & lila toner...
tapeter, tyger möbler lampor och alla inredningsdetaljer går i dessa färger..
Här vill jag att man ska känna glädje av alla färger och alla saker som man kan sitta och kolla på medans man väntar på sin frisör....
 
 
Alla saker har jag fått måla och färgsätta till dessa färger.. så gissa om det har gått åt lite färg....=)
 
 
Sköna papegojan som var grön.. har fått passande färg.. jag har även monterat en lampa på huvudet... visst blev den trevlig!?....=)
 
 
 
Bara älskar möblerna som har fått massa kärlek med nya färg och blivit klädda i vackraste tygerna....
 
 
 
35kvadrat tapet har det gått åt till denna vägg som sitter i entren.. som är speciellt framtagen till Barbershop av mig och Linda Persson på Mr Perswall...
 
 
 
Jag ville skapa lite 3de känsla så sytt upp en kappa och hängt på tapeten samt hängt föremål som fågelburen mm som framhäver detaljerna i tapeten...
 
 
Sju meter takhöjd från entren.. maffigt vill jag lova... Allt måste bara ses live!! för mina egenhändigt tagna foton gör inta allt rättvisa...
 
 
Tyvärr blev kortet lite gult... men här kan ni ana den maffig entren upp till andra våning....
 
 

Kassan och Barbershop loggan ska imorgon sättas upp på väggen... självklart i guldbokstäver....=)

 
En och annan klädd "vägg" har också skapats...
 
 
 
Till vänster anar ni arbetsdelen.. här har jag tänkt lugnare färger då frisörerna står och arbetar här hela dagarna... så vitt, svart, guld, och brun går tonerna i textil, möbler och inredningsdetaljer...
 
 
 
Blir en så härlig effekt med alla speglar då man ser alla saker i olika vinklar...
 
 
 
Special beställda frisörstolar för att passa in....
riktigt sköna oxå kan jag lova!
 
 
Här har jag tapetserat i ramarna med mönsterpass med tapeten på väggen..som en kul detalj....
Alla fantastiska lampskärmar har jag oxå specialbeställt...
(Eget inlägg om detta kommer snart!!)
 
 
Papegoj tema blev de visst...=) har missat att räkna hur många det är men det är ett gäng....=)
 
 
 
Frisörernas arbetsplatser har vi oxå klätt deras dörrar för en lyxigare känsla...
 
 
Nedan vacker ram med klocka i.. men gillade inte urverket.. så jag mönsteranpassade tapeten även här i... och visarna ligger på tork i denna stund... självklart är de lackade i guld....
 
 
I taket har jag hängt ner partier tapetserade med fototapeter från Mr Perswall..för att få en effekt..som även är belysta upp mot taket...
 
 
 
 
 
 
 
Sen Kära kunder.. i Denna salong så har vi lyxat till det med ett alldeles eget shamponeringsrum.. med de lyxigaste schamponeringsstolarna..med massage... Har insider information att frisörerna ska lägga extra mycket kärlek på shamponeringen av kunderna...
självklart har jag här valt alla dess färger i grönt... för ett lugn som det skapar...
 
 
Även här har jag och Linda tagit fram en specialtapet exklusivt för Barbershop.. Min tanke är här att när man ligger i shamponerinsgstolarna så när man tittar upp så finns det mängder av saker att se... jag hoppas och tror både stora som små kommer uppskatta denna detalj...
 
 
 
 
Blivit helt förtjust i hur speglarna "reflekterar" allt..
 
 
 
 
 
Över allt hänger det tunga vackra fantastiska tyger...
 
 
 
 
 
Vi har även special beställt de snyggaste elementen... vill oxå ha här hemma!!
 
 


Ja kära bloggläsare jag hoppas Ni gillar vad jag har skapat för Barbershop... Jag lovar det finns massa mer att visa.. så imorgon tisdag så lovar jag ett inlägg om Barbershop del 2...
och Ni Boråsare De öppnar kl 10.00 imorgon så gå förbi och se det live vetja!!! och passa på att boka in en tid... för en stund i den rosa  väntdelen.. sen att få njuta av de lugna tonerna i arbetsdelen... och sen för att få en stund i det härliga gröna shamponeringsdelen...
 
Jag önskar Er en härlig kväll.. Så ses vi här imprgon med mer bilder på övriga utrymmena för det finns fler!!! Gokväll så länge... Kram... Ann-louise

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ett proffs! Helt mållös! Så otroligt häftigt!!!!

Satu Pysselblogg ! sa...

Går bara att säga en sak, fantastiskt vackert alltihop, du är otrolig!
Kram Satu

Anonym sa...

Helt otroligt fint,du måste vara en av Sveriges bästa kreatörer och inredare!
Anette

Anonym sa...

Vilket jobb, mycket att passa ihop! Tjusigt!

Hjärterum sa...

Tusen tack för era fina kommentarer! Responsen värmer våra hjärtan :)

Unknown sa...

Åhhh såå tufft!!