tisdag 18 september 2012

En absolut favorit!


Hej alla läsare!!

I dag har jag just avslutat ett projekt. Det känns alltid bra att slutföra ett arbete.
Det var en ritning/planlösning  på ett kök, val av matreal osv.

Så då var det bara att börja på nästa uppdrag.
Det gäller en 60 kvm del av en trädgård. Kunden önskar ritning och praktiskt utförande av grävning plantering och stenläggning.  Jag har skissat på en ritning och i morgon börjar det grävas för häck. Det blir Bukett apel, det är en äppelliknande träd men går lika bra att använda sig av till häck. 


I mellan jobben gjuter jag trappsteg till vår framsida,  Till varje trappsteg går det åt ca 10 blandningar, säger kanske inte så mycket men jag lovar att det är 3timmar hårt kletigt arbete med sten, betong och vatten. Känner mig som ett dagis barn.. skitig från topp till tå. Det är riktigt kul...
Inom kort skall ni få se på bilder.

Blomman på bilderna heter är Röd Solhatt, rudenbäckia eller "Echinacea purpurea"
Kärt barn har många namn, Solhatten är verkligen en av mina favoriter den är lättodlad och blommar från Juli ända in i oktober.
Jag kommer att använda mig av denna skönhet på min framsida, för att den är så himla fin till mina rostiga krukor 
Det blir en snygg kontrast till betong trappstegen. 


Till framsidan bredvid trappan kommer det att planteras tuja på stamm, japansk blodlönn, elefantgräs och en silvergrå funkia. Runt rabbaterna kommer en rostig järnkant. Jag längtar till att få se ett resultatet av allt slit.
ps. Det finns fortfarande kvar några platser kvar på mina inspirationskvällar.

Kramar Petra

info@petrahallberg.se




Inga kommentarer: