fredag 24 augusti 2012

Mer inspiration från FORMEX....

 
Mår ni gott alla goa, denna fredagkväll..?
Veckan har ju bara rusat fram...
Sent i söndagskväll kom vi hem från Stockholm och formex.. har mängder av bilder jag inte visat er.. Så tänkte ikväll bjuda på lite inspiration de hade skapat åt oss besökare...
 
Veckan har vart fylld för min del med resturang bygge.. de börjar arta sig... hela helgen ska jag och mina hantverkare fortsätta jobba.. så att vi håller deadline till öppning... redan nu har jag bokat fotograf! Ulrika Göransson ska minsann få fota varje skrymsle och vrå.. så lovar att jag ska visa er..när allt ä klart....!!
 
Stina & Lina har också haft fullt upp i butiken.. mängder av pallar med höstnyheter till vårt vackra ting har anlänt var dag denna vecka... så längtar till att få stå nere i källarn och prismärka alla godbitar...
 
Sen har vi även fotat alla höstnyheter i vår Garderob.. så för varje dag trillar de in på vår WEBSHOP för er som inte har vägarna förbi....
 
 
 
 
En av de inspirationsutställningar var gjord av Coco form.. här fick vi se hur de tolkat fyra internationella trender ur ett nordiskt perspektiv....
 
Helt galet..de hade verkligen gått helt bananaz.. De hade använt sig av en del av utställarnas sortiment.
Sånt här gillar jag!! man ser hur de gjort, och man kan fastna för en liten detalj och själv gå loss på, och spinna vidare till något helt annat... för visst är de så.. vi alla inspireras av varandra och tolkar saker och ting på vårt alldeles egna vis....
 
 
 
Ur detta instrument kom de lika galen musik.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Superduktiga tranemo töserna hade gjort en stor inspirationsmiljö/cafe.. här var de fullt var dag med fikande besökare.. läs texten ovan, titta in på deras hemsida!! www.oddbirds.nu  Allt de gör från bild, text, skapande är helt galet bra!! fantastiskt duktiga tjejer.. inte annat att man önskar att man själv kommit på all bra text och annat de gjort...
 
 
 
 
 
 
 
 
Formex formidable..
Även här en lokalt duktig tjej.. Sussi på Spira nominerad i år igen för sina vackra tyger!!
 
 
Sms precis med Mia på Västergården... hon drejjar så fingrarna blöder!! och veckan som vart har de öst in med ytterligare beställningar.. då de var knökfullt i montern hela formex.. så valde många att maila in sin order... grymt skoj!! så redan nu börjar ju man spåna på hur ska vi göra montern till nästa gång....=)
 
Nu blir de allt lite mys här hemma.. innan de vankas jobb hela helgen...
önskar er en rikgtigt härlig helg... och skulle jag vart er så skulle jag spana in här på bloggen på söndag eller måndag... ;) kram på er....
 
 




Inga kommentarer: