tisdag 8 maj 2012

Uteliv...


Ja, det börjar så sakteliga gå mot den bästa årstiden om ni frågar mig, eller bästa, 
det är svårt att ha en favorit bland årstiderna, alla årstiderna har sin tjusning. 
men visst är det härligt när kvällarna blir längre och energin bara finns där. 
Känns som man har mer fritid på sommaren och kan och hinner både göra och njuta mer.

 Idag tänkte jag inspirera er med lite bilder av vad jag kallar uteliv, 
olika rum i trädgården, där man bara kan njuta.
Hoppas att någon faller er i smaken?
Jag skulle kunna trivas i flera av dem...


Denna vackra pergola tycker jag om, det är både lite moderna inslag men funkar ändå till det gammaldags huset, gillar även stenläggningen och den runda öppningen i väggen...känner ni igen det?
 Duktiga Mija på Bygglov gjorde detta för några säsonger sedan.



 En annan mysig sittplats under pergolan, läcker med gamla zinktunnor till bord.


vackert växthus för alla sinnen, gillar när foten på växthuset är av gammalt tegel.


 Lite amerikansk inspirerad terrass, med rustika möbler...alltid fint


 Funkis mitt i skogen...rent och enkelt



 Grönt, grönt och åter grönt, visst gör det mycket när det blir lite växtlighet, tänk när man kan få taket av så tight att man kan sita här under när det regnar...härlig känsla


 

 Bord dukat i det fria, vem vill inte bli inbjuden här?


Läcker bild, tänk stubbar i olika storlekar istället för stenläggning, eller i kombination med stenläggning...fräckt tycker jag

Stenhus...rustikt och vackert, visst är det fint?


Denna bild får tala för sig själv
...förväntar mig att havet ligger strax intill, känns så i alla fall.
..när man ser på denna bild känns det som om det är sommar allaredan.

Hoppas att ni fick lite inspiration och ni glömmer väl inte bort att vill ni ha tips, råd, inspiration eller er terrass eller altan omgjord så finns vi här för er.
Tveka inte att komma in till butiken eller att slå en pling.

Ha det så bra!
Kramar Lina







Inga kommentarer: