tisdag 8 november 2011

sista veckan...

redan inne på sista veckan på Ikea of sweden i Älmhult. och nu är det hektiskt kan jag lova. Alla möbler och nyheter ska på plats, all propping ska inhandlas och kreativiteten måste flöda. Allt i ett rasande tempo så att allt är perfekt till på måndag week 46, ja nästa vecka alltså.

Nu denna vecka är det mycket kreativt som ska göras, mycket arbete med händerna och det gillar jag. Vi har sytt allt fråm kuddar av mattor till påsar av handdukar...och mycket mer. Har man bara fantasi finns det mycket roligt man kan skapa och så blir det personligt också...

Vi har också turen att ha en superduper second hand alldeles bredvid där vi jobbar och där finner vi mycket roligt att skylta med, allt från kläder, ramar och väskor, allt för att få det lite mer verkligt.

Imorgon blir det en långdag på jobbet kan jag lova och då väntas en bordsdukning...med sommartema...har en idé om att fylla i mönster på en textil med färgpennor och sedan låta pennorna finnas på bordet så att "gästerna" också kan få prova om de vill...kanske en kul grej,  vi får se imorgon.

Även idag får ni se lite inspiratipnsbilder, denna gång på sommardukningar...kanske inte passar så bra i denna tid men i mitt huvud är det sommar, till fredag iaf, sen måste jag byta till jul...för då startar vår årliga kreativa julskyltning...





Nu väntar sängen så att jag orkar upp i morgon...
Vi ses nästa vecka och ni glömmer väl inte att vi då har jul hos oss
...Spännande.

Kramar Lina



Inga kommentarer: