tisdag 1 november 2011

Projektet går...


...framåt och tur är väl det för nu är vi inne på tredje veckan och därmed näst sista. Måndag week 46 ska allt stå färdigt och välkomna hela världens Ikea folk....spännande.

Denna vecka har vi äntligen fått börja förbereda för vår andra del i projektet. Nu är jag och jobbar på en annan yta som ska visa ett helt nytt system...(väldigt hemligt) Vi har byggt 8 st små rum, där vi ska visa 8 stycken olika lösningar i 8 st olika hemmiljöer. Allt från livingroom & bedroom till bathroom/laundry. Så idag har jag tillbringat dagen tillsammans med våra snickare och målare för att få alla väggar på plats och allt målat i rätt kulör. Känner mig lite som en projektledare...:)


några inspirationsbilder för att visa lite



Om jag ska avslöja lite så kommer det här att vara väldigt färgglatt...väldigt kul att jobba med färg för jag är inte så van vid det...som ni kanske vet. Men som sagt när man jobbar med så här små miljöer och så här i showrooms kan man få sväva ut lite, och det är det jag tycker är så roligt med detta. Här ska man inte leva och bo utan här vill man bara att kunden ska på en känsla och framför allt komma ihåg det de ser.. Det ska alltså sticka ut .


 Som ni säkert redan vet när det gäller ikea är det mycket fokus på förvaring, många bor trångt idag, och allra mest i andra delar av världen än i Sverige. så då gäller det verkligen att ta vara på all utrymme som finns och det är det vi ska försöka visa och förmedla.

Tre av rummen kommer att vara väldigt färggranna medan resten blir ganska dova med grått, vitt, svart och brunt. En annan idé vi har är att tapetsera väggarna i ett av rummen med brunpapp för att få till en industriell och kreativ rums känsla. Vi får se om den idén funkar...måste erkänna att målaren var lite tveksam, men allt går jag vet.


 vackra bilder, blir så mycket levande när man blandar in lite vintage


 Nehe kudden kallar, har varit en lång dag idag...12 timmars jobb och lika mycket lär det bli i morgon, så det är bäst att få sin skönhetssömn.

God natt på er alla!!!
Kram Lina

1 kommentar:

Yvonne sa...

Är det du som ligger bakom Ikeas urtjusiga interiörsbilder i tidningsreklamen. Verkligen inspirerande. Så mycket att titta på i varje bild.
Bra jobbat.
Hälsningar Yvonne