tisdag 18 oktober 2011

IKEA week 46

Hej på er!

Som ni säkert redan har förstått så befinner jag mig i Älmhult för tillfället, och fyra veckor framåt. Så saknar ni mig i butiken så vet ni i alla fall var jag befinner mig.  Här händer det mycket spännande saker...Jag håller nämligen på att bygga upp ett showroom (en hel våning) för Ikea tillsammans med många andra inredare, både från Ikea i sverige och hela världen, men även en hel del duktiga freelance inredare...

Jag hade turen och fick arbeta med Outdoor ( som på Ikea språk menas utemöbler) allt från soffgrupper i rotting till solsängar, gungor m.m) och den utställningslokalen finns i Stenas lokaler i Älmhult som är en otroligt vacker gammal industrilokal. Med fantastiska gamla, vackra  och otroligt stora fönster. Allt har målats vitt nu och väggar och golv börjar växa fram. Det är en fantastisk känsla att komma dit varje dag. Dessa stora fönster gör att det kommer in så fint ljus så känslan blir redan här att det är sommar, och det är ju det vi vill förmedla. Så när alla produkter är på plats med textil och propping så kommer det att bli kanon. Just nu är vi bara i förstadiet så nu är det mycket struktur arbete, men det roliga kommer...jag vet.

Tyvärr kan jag inte visa några bilder i och med att vi jobbar med nyheter, så har vi tystnadsplikt...

Något jag kan avslöja är att vi kommer att bygga glashus, balkonger och till och med ett litet sommarhus på denna outdoor våning...det ska bli fyra riktigt roliga och spännande veckor

Nedan ser ni lite inspirationsbilder från förra årets outdoor kollektion från Ikea.
Titta och njut och tänk på alla sköna sommardagar som ni haft.


Detta är en av alla de bilder vi har som inspirationsbilder till denna outdoor uppbyggnad...

Ha en fortsatt bra kväll!

Kram Lina






Inga kommentarer: