onsdag 20 april 2011

Fönster fönster för hela slanten..

Min kära snickare har bytt ut de små mini fönstren på mitt gästhus.. Som faktiskt har sett ut som ett förråd pga de små fönstren..

Men nu sitter de 2 vackra spröjsade fönster nästan från golv till tak... De blev sååå fint och gick så snabbt.. så igår kväll gick jag runt huset och spanade på var mer jag kan byta ut..

Så nu får även fönstren på framsidan bytas ut till likadana.. kan ju oxå hoppas att de genererar nästa vinter att elräkningen blir lite mindre.. då de som sitter nu är väldigt gamla och allelles säkert inte så täta...


På tisdag börjar det med min lilla veranda/orangeridel... mängder av olika gamla fönster ska rama in terassen så det blir skydd från regn & vind...
vill att de ska vara klart nu.. visst är man otålig när man väl satt igång något vill man ju helst ha klart det igår.. men jag får ha tålamod då de är lite väntetid på mina nya fönster.. men lovar att fota och visa er när det är klart...







Är ni oxå ute efter gamla fönster, så kan man hitta på blocket eller så kan ni åka till Hus i hus i aligsås eller fönsterantiken i vänga där kan man frossa i vackra fönster, dörrar & verandor...



Idag har jag & Lina varit iväg och stylat en lägenhet i parkstan för försäljning, ni kan se den hos Era/Garnisonen i dagarna om ni vill se vad vi gjort.. Marie har tagit hand om våra kunder i butiken samt bunkrat upp med massa vackra påskplanteringar...


Nu vankas det Greys Anatomy... så gokväll så länge....

Inga kommentarer: