lördag 12 mars 2011

Mormor Greta 80 år

I torsdags fyllde kära mormor 80år... alla vi tjejer firade henne med 80st härliga rosor.. gissa om hon blev glad..=)

För er som inte vet vem mormor är så kanske ni har ätit hennes underbara hjärtan skorpor.. En av vår bästsäljande produkt sen vi strartade snart för 10 års sedan.. Mormor för statistik och kan säga att det är tusentals skorppåsar som blivit sålda..

Mormor har alltid gjort dessa skorpor, men till invigningen av Hjärterum bad jag henne göra de i hjärtan format som skulle ligga som dekoration på ett stort vackert fat..

Under invigningen bjöd vi på mat och dryck.. och till min förvåning när vi stängde såg jag att även alla skorpor som va tänkt som endast dekoration va alla uppätna...

Sen började en efter en efterfråga vad de kunde köpa de skorpor som bjöds på under invigningen.. Så de va så det startade och sen dess har vi sålt mormors underbara hjärtan skorpor för 59kr påsen.. och lovar att det är något utöver det vanliga!! är otroligt populära både hos små & stora..

Så har ni inte testat dessa ännu kan jag varmt rekomendera!! även perfekt presentips tillsammans med vackra servetter eller någon god marmelad från mathantverk eller något gott the från västergården...

Sen har de även gjorts mängder av andra ting under åren av mormor.. De omtyckta handbroderade påslakanen, fyllda textilhjärtan med brodyr mm...

Sen står mormor alltid redo med prismärkaren när de vankas mycket varor.. och det bjuds ofta på smaskigt hembakat när mormor vart förbi...

Många frågar mig vart jag har fått all ork och energi från och är övertygad att denna kommer genom min mor från sin mor... alltid full fart och står alltid redo att hjälpa alla runt omkring sig... så det är jag evigt tacksam för...

Så känns extra roligt att nu inför nya butiken namnge butiken efter mormor Greta som en hyllning för allt hon står för och kan....

Så denna lördagkväll vill jag bara säga att jag är så tacksam och glad att ha underbar familj & vänner som alltid och då menar jag alltid finns vid min sida för mig och mitt Hjärterum..

Så ta hand om varandra och var generösa med att ge av er tid, finns väl inget som kan vara mer uppskattat..
go lördag kväll på er alla......






3 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Vackra rosor till en underbar mormor!
Kram!

Anonym sa...

vilken underbar mormor en sån kvinna är värld alla rosor i världen .Det finns inget som betyder så mycket som att ha en sån underbar familj. Kram Helene

Hjärterum sa...

Tack Tindra..
ja Helen de är verkligen helt ovärderligt att få omges av människor som alltid finns där oavsett vad... kram på er tjejer..