söndag 5 december 2010


Hoppas Er 2:a advent har vart fylld med julbak & annat mys.. själv har jag haft en helledig helg, mkt välbehövligt sista ledigheten innan Jul... Jag och vänninorna begav oss igår lördag till Göteborg för en heldag med julshopping och massa fika pauser på mysiga cafen...
Ett måste när jag åker till Göteborg är ett besök i en av favoritbutikerna Grönbergs Interiör.
Pia och henneas töser är otroligt duktiga de märks lång väg att det är själ & hjärta bakom allt.. och en annan som jobbar med det själv ser verkligen att de är tid och kärlek bakom varje liten detalj..

Även Grönbergs töserna lägger stor energi på att dekorera utsidan allt för att det ska se så inbjudande ut som möjligt för er kunder...

Högt och lågt i butiken är det fyllt med vackra ting... lager på lager.. och man kan tillbringa timmar här och ändå missa några godbitar... Flera av mina kära ting hemma kommer från Grönbergs och även hela servisen från Matteus... vet inte någon som har så stort utbud hemma som Pia av Matteus...





Typiskt hos Grönbergs är att man alltid till Juletid kan frossa i julgransdekorationer, den ena vackrare än den andra.. och många har hon handplockat från frankrike så är ni ute efter unika julkulor så säger jag bara Grönbergs...

nått jag alltid oxå sett under alla år.. är att töserna här starkt gillar "mobiler" i taket fyllda med olika sorters dekorationer.. precis som vi på Hjärterum har för kärlek att alltid skylta lager på lager på höjden om ni förstår vad jag menar...=)
Är kär i Matteus och är väl en liten dröm att få sälja detta på Hjärterum.. Men har svårt att tro att Hjördis på Mariella släpper ifrån sig denna godbit.....


Rice i massor....
fler mobiler...

har man en förkärlek till vackra band så ä här himmelriket!!

nu blir det mycket beröm.. men så ä det oxå favorit butiken.. men vet inte någon som ä så duktig med blommor.. så mycket ögongodis....







stora skyltfönstret.. ligger en och annan timma bakom denna dekoration.. kolla bara in taket som är klätt med tyg....





gillar ni oxå vad ni ser så bloggar Pia oxå, ni kan följa Pia och hennes töser här: http://gronbergsinterior.blogg.se/

efter att vi töser besökt alla favoritställen begav vi oss hem.. bilen var fylld med kassar med julklappar och vackra ting... och mängder av inspiration till kommande projket.....
då jag har en förkärlek till små specialbutiker oavsett om det gäller mat, kläder, inredning eller annat.. för där finner man oftast alltid unika produkter som levereras med omsorg och service..
och det är oftast personer som en själv som ligger bakom, som brinner för sin lilla verksamhet och man vet att det ligger mycket svett tårar och glädje bakom... det känns extra viktigt att gynna dessa och även om det kankse betyder nån extra krona så för man oftast så mkt mer kvalite i det valet..
så stora kedjor står inte överst på min besökslista, men någon som lyckas är kaphal med deras vintageserie... otroligt vacker samtidigt som de inte massproducear.. här nedan fann jag söta raggisar med supersöta knappar.. galet vacker sjal och så mysiga pjyamasshorts....
en annan mysig butik är Raglady oxå ett måste när man är i göteborg denna vackra sjal från Bijoux by us köpte jag här...
ytterliggare en sak jag gillar med små specialbutiker är att man alltid får fina paket och kassar.. det känns lite lyxigare och speciellt.. än storkedjor som i bästa fall har en gör det själv disk med mindre vackert papper..
Syns inte riktigt här på bild men bilden nedan så levererade en av butikerna sina julklappar i en supersöt tygpåse med vacker ettikett.. där det oxå meddelar att det tycker att man ska fortsätta att använda påsen kanske till gympakläderna eller varför inte packa ner skorna när man ska resa osv.. allt för att va rädda om vår miljö och återanvända...

och sen packades paketen ner i denna helt ljuvliga påse.. kan ju inte annat än att göra en lycklig.. och den lär återanvändas.....



Ett besök på Grandmas blev det oxå köpte söta muffinsformar från green gate samt lite tvålar och till sist ett underbart rabarer och persika te oxå i en vacker förpackning... va själv på väg att köpa in dessa till Ränder i höstas men tyckte att de va lite dyrt 189kr, eller va tycker ni? eller gör kvaliten och den vackra förvaringen värt priset?...
Nedan är typiskt Grönbergs..varje sak är arbetat, här till vänster är en förpackning med långa tändstickor klädd med notpapper sen dekorerad med spets och pärlor... klart nu dessa tändstickor får ligga framme.. annars hade de fått gömma sig i nån låda... sen små söta tvålar i cellofanpåse dekorerad med vackert papper och spets...

Pia säljer oxå de fina Walther husen, hitta ett litet som jag själv inte säljer som jag kände va tvungen att komma hem till min lilla stad... och så två supergoda doftljus ett från kända Volupsa sen ett franskt märke jag inte sett innan... sen svampar i fattigmanssilver oxå från Walther.. och den lilla söta parfymflaskan blogga Pia för ett tag sedan om.. och då fick jag ett litet ha begär.. och som tur va fanns det en kvar till mig...


På Grandmas fann jag detta doftljus sitter och sniffar på det hela tiden doftar sååå gott persian lime och grapefruit... har heller inte sett detta innan... väl värt att kolla upp vem vet denna serie kanske dyker upp hos oss framöver....


Njut av det som är kvar av söndagskvällen och ta hand om varandra i vårt härliga vinterväder...kram så länge...

Inga kommentarer: