tisdag 1 december 2009

Verkligen Älskar mitt jobb!!! så otroligt varierande & givande.. den andra dagen är inte den andra lik... idag har jag inte varit i butiken alls under öppetiderna... Ett av dagens uppdrag var att åka ut till en familj i Sjömarken de har byggt ett hel nytt hus samtidigt som de jobbas mkt och har 2 små töser.. men som brinner för inredning till hemmet... Men inte riktigt har tiden och inte helt får till det... Som sagt det börjas med att jag åker ut och tillsamman med familjen går igenom husets alla rum eller om de kanske bara är ett rum som man vill ha hjälp med... vi gör allt från smått till stort!! Jag hör mig för vad de har för önskemål och vad rummen ska ha för funktion och därefter skapar mig en bild av vad de söker.... Därefter återkommer jag med förslag på allt från ljussättning, färgsättning, möblering, förvaring och så sista tatchen med alla detaljer...Självklart ihop med en offert som man kan ta ställning till om de vill att vi ska genomföra förslaget.... I detta fallet så hade familjen en otroligt bra bas, men de som saknades va textil och inredningsdetaljer som sätter en personlig prägel samt gör det ombonat & hemtrevligt...

Vi har ju utkörning av våra möbler.. så en del utkörningar har det blivit under dagen...

Sen har jag ikväll varit i ett otroligt vackert gammalt hus vid en sjö... kunden ville ha hjälp med att bla Julpynta hemmet inför en stor julfest de ska ha nästa vecka... lovar att ge er lite smakprov om jag får för kunden...

Under dagen har de oxå hunnits med en hel del inköp till mitt hem inför Julreportaget på måndag.. Carina på Små rum syr vackra gammaldax 1700-tals hissgardiner... samt fina vita överdrag till mina emmafotöljer... Carina anlitar vi för största delen av vår sömnad åt våra kunder... samt köpte jag otroligt vackra kuddar, sängkappa och överkast som ska få smycka gästhuset... blir så fint... så nu får jag se till och få lite övernattningsgäster oxå..



Sista anhalten innan hemgång, komma in till butiken och se att töserna har fixat och donat i butiken i toppskick trots att de vart en kanondag med försäljning... och inser att kl är 22 och att man faktiskt kan dra sig hemåt... då man räknat med att få styra upp butiken under några timmar för morgon dagens försäljning... så tusen tack mina goa töser ni ä guld värda!!!!

och imorgon blir de ytterligare en dag utan butiken... då ska jag och Min florist Petra styra upp all jul inne & ute hemma hos mig... lovar att ni ska få lite smakprov... men de blir från min egna kamera.... fotografens foton måste jag hålla för mig själv till nästa Jul.... oj de blev massa text.. lovar att kompensera er med massa foton nästa inlägg.... ha en skön vecka så länge... Kramiz

Inga kommentarer: